'Onze strategie is gebaseerd op kennisdeling, dat zit in onze natuur' |
|
|
|
Meike Wessels,
woensdag 5 mei 2021 |
 |
| 87 sec |
Vergroening vraagt om voorlichting
Bayer laat in haar marketing vooral telers zelf aan het woord over haar producten. 'Wij van WC-eend adviseren WC-eend' is volgens marketeer Glenn Machielsen van Bayer Crop Science een methode die niet meer past bij deze tijd, en al helemaal niet voor het kritische publiek dat boeren en tuinders vormen. Daarom koos hij voor een partnerschap met NWST.
Iedereen die weleens boodschappen doet kent het internationale chemieconcern Bayer. Zowel te vinden in de landbouw- als de farmaceutische industrie. Bayer Crop Science richt zich hoofdzakelijk op gewasbeschermingsmiddelen en zaden voor de akkerbouw. Daarnaast bevat Bayer Crop Science een subdivisie Bayer Vegetable Seeds die de tuinbouw van zaden voorziet. Met name op het gebied van vergroening timmert Bayer hard aan de weg. In 2030 moeten er heel wat slagen gemaakt zijn op het gebied van innovatie, duurzaamheid en digitalisering.
Groene strategie
Met zowel kennisdeling als de vergroening van de producten moeten die stappen gezet worden. De divisie brengt steeds meer biologische middelen op de markt om daarmee naar eigen zeggen in te spelen op de vraag van zowel de overheid als de markt. 'We worden uitgedaagd door de maatschappij om steeds minder chemie toe te passen', licht Machielsen toe. 'Qua communicatie proberen we zo veel mogelijk vanuit de eindgebruiker te denken en te kijken in welke teelt en vanuit welke teeltfilosofie zij actief zijn. Je zal van ons dus geen 86 e-mails krijgen met: dit is dé oplossing. We proberen daar voor iedereen een gepaste balans in te vinden.'
|
'Elk veld heeft zijn eigen behoeftes, daarom proberen we zo veel mogelijk informatie mee te geven door telerservaringen te delen en een kennisbank te zijn voor ziektes en plagen'
| |
|
Door transparant te zijn in kennis hoopt Bayer dat kwekers hun eigen conclusies kunnen trekken. 'De ene oplossing is niet voor iedereen de totaaloplossing', licht Machielsen toe. 'We willen telers aan alle kanten voorzien van informatie zodat ze zelf hun keuzes kunnen maken.' Hij licht toe dat elke situatie anders is, te denken aan grond, klimaat en andere elementen waar telers mee te maken krijgen. 'Elk veld heeft zijn eigen behoeftes, daarom proberen we zo veel mogelijk informatie mee te geven door telerservaringen te delen en een kennisbank te zijn voor ziektes en plagen.'
Krachten bundelen
Voor Bayer Crop Science reden om een partnerschap aan te gaan met NWST. 'Onze contentstrategie is gebaseerd op kennisdeling. Dat zit in onze natuur: vanuit de kracht van het product communiceren. We zoeken naar nieuwe manieren om mensen te bereiken, daarom maken we graag gebruik van de doelgroep van NWST zodat we mee kunnen liften op het grote bereik.'
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|