Whatsapp Facebook LinkedIn RSS feed

Bijzondere manier van marketing voor dakgroen

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
zondag 30 oktober 2011
26 sec


Dak- & gevelgroen laat zich wel eens lastig verkopen, omdat het vaak op plaatsen ligt waar niet iedere consument het meteen ziet.
Wilco van Dreumel van de firma Bauder leverde ons deze foto, die gemaakt werd van een bijzonder aangeklede stadsbus in Stuttgart. Stuttgart is de stad waar zich het hoofdkantoor van Bauder gevestigd is. Om te vieren dat in 2011 85 jaar stadsbussen door Stuttgart rijden werd deze bus uitgerust met een opvallend stuk dakgroen.
Het idee is niet nieuw. De New Yorkse designer Marco Castro Cosio stelde in 2010 al eens voor om de daken van alle bussen in de stad te vergroenen. Dit zou een aangeplante oppervlakte opleveren van ongeveer 14 hectare. Cosio maakte een prototype (onderstaande foto) om aan te tonen dat het werkt.



LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie


ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
De vier beloftes van NWST
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Abonneren
Adverteren
MEER
Whitepaper 'Alle hoveniers aan de laadpaal'
Groenversneller
Green Gala deelname
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
CONTENTFORMULIEREN
Nieuwe planten in Business
Groene Sector Vakbeurs 2025
Nationale Klimaat Expo 2025
Vakbeurs Sportaccommodaties
Vakblad De Hovenier: Projectenparade
Vakblad Stad + Groen: Groen, groener, groenst
Vakblad Boom in Business: Projectenparade
Vakblad Boomzorg: Spraakmakende boomprojecten
Vakblad Fieldmanager: Perfect Pitches in projectenparade
Vakblad Greenkeeper: gave projecten op de golfbaan
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER
CONTENTFORMULIEREN