'Niet alleen substraatleverancier, ook partner' |
|
|
|
Meike Wessels,
maandag 11 januari 2021 |
 |
| 79 sec |
Nieuwe contentpartner bij Boom in Business: Jiffy
Achterin onze gedrukte vakbladen staat een pagina boordevol logo's. Een pagina die steeds drukker wordt. Tussen de circa 170 contentpartners vind je sinds kort ook het logo van Jiffy.
Kweker Ron van Opstal (links) en Lars Tolenaars van Jiffy |
Wie aan substraat denkt komt al snel uit bij Jiffy. De substraatleverancier is een grote speler in de internationale markt met vestigingen verspreid over de wereld: van de Verenigde Staten tot Sri-Lanka en van Japan tot Noorwegen. Met het hoofdkantoor in Zwijndrecht levert het bedrijf naast substraat ook potten, pellets, kokosproducten en pluggen.
Korte lijnen en juiste substantie
Ooit begon het bedrijf met de "Jiffy Pot". Dit wortelbeschermings- en vermeerderingsproduct werd in het begin van de jaren 50 op de markt gebracht en boekte veel succes op de Amerikaanse en Europese markten. Nu staat Jiffy onder boomkwekers vooral bekend als een bedrijf dat substraten levert in de juiste hoedanigheid, maar ook korte lijnen heeft en op het juiste moment levert.
Costum made potgrond
Met fluctuerende wensen uit de markt, onder andere door klimaatverandering, zit Jiffy continu aan de knoppen om haar substraat van dezelfde kwaliteit te produceren. Minder veen, meer natuurlijk grondstoffen, maar ook: costum made potgrond voor de kweker. De juiste samenstelling van het substraat kan het verschil maken bij het kweken van een plant. Dit luistert heel nauw en is een continu proces van finetuning tussen leverancier en kweker.
|
'We zijn niet alleen leverancier, maar ook partner van onze klanten'
| |
|
Partnerschap
Annemarie Bartels, marketeer bij Jiffy, onderstreept het belang van samenwerking tussen substraatleverancier en kweker. 'In Nederland hebben we een team aan account managers dat samen met de klant kijkt waar de behoeftes liggen en wat de eisen zijn wat betreft het substraat. Hoe lossen we problemen op als we tegen complicaties aanlopen. Die samenwerking is een belangrijk onderdeel. We zijn niet alleen leverancier, maar ook partner van onze klanten', vertelt Bartels.
Enerzijds is het finetunen samen met de klant voor een goed substraatproduct, maar zo'n samenwerking gaat bij Jiffy verder: op tijd leveren en korte lijnen. Bartels: 'We hanteren een all time delivery-beleid en zijn goed bereikbaar voor klanten.'
Een partnerschap met kwekers, maar ook met NWST: Jiffy wil met deze samenwerking nog meer de kwekersmarkt aanboren. 'Zodat we ons kunnen laten zien en vertegenwoordigen bij de doelgroep waar we veelal mee werken', sluit Bartels af.
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|