Whatsapp Facebook LinkedIn RSS feed

Green World Mobility: 'wij willen met onze samenwerking ons netwerk verder professionaliseren'

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Fleur Dil, maandag 9 mei 2022
141 sec


Nieuwe partner van NWTS wil zich op de kaart zetten

NWST verwelkomt een nieuwe contentpartner. Green World Mobility levert multi inzetbare elektrische micro-cars in het 45 km segment die onder andere in emissievrije binnensteden een aantrekkelijke oplossing bieden.

De Selvo LT.CARGO elektrische micro-car van Green World Mobility
De Selvo LT.CARGO elektrische micro-car van Green World Mobility

Denk aan plantsoenendiensten tot lichte vuilnisophaaldiensten, maar ook aan last mile delivery voor leveringen in een emissievrije stad. De elektrische micro-cars van Green World Mobility bieden een breed scala aan mogelijkheden. Het bedrijf dat in 2019 is opgericht door Jon Smits, vond dat de elektrificering van dit type voertuig ten opzichte van fietsen en auto`s achterbleef. Corona gooide echter flink roet in het eten van het toen 3 maanden oude bedrijf. 'We hadden echter nooit problemen met de verkoop, maar met de beschikbaarheid van materiaal', zegt Smits. 'Die tijd is gelukkig achter de rug.'

Selvo

Als je Smits vraagt waarin hij zich onderscheidt van concurrenten, is zijn antwoord helder; de verhouding prijs kwaliteit. Naast een scherpe prijs heeft Smits een duidelijk doel voor ogen: 'Wij willen zoveel mogelijke vormen van transport aanbieden met zo min mogelijke emissie. Van a naar b zonder CO2, met een zo breed mogelijk palet voertuigen. Maar dan wel enkel de light electric vehicles.' Een interessant model hierbij is de Selvo, die zeer geschikt is voor de stedelijke omgeving. Daarbij is hij door de vele opties aan de wensen van de klant aan te passen. Zo is de Selvo LT-CARGO uit te rusten met een grote of kleine vaste laadbak, in afgesloten of kiepende variant, een liftsysteem, rolluiken of loofrekken. De capaciteit van de accu volstaat voor wat het moet doen. Onder normale omstandigheden heeft een volle batterij een bereik van 80 km, wat voldoende moet zijn voor een dag werken.


De Selvo is door de vele opties aan de wensen van de klant aan te passen


Geen kinderarbeid

Maar Green World Mobility heeft meer modellen die zowel voor bedrijven als particulieren geschikt zijn. Denk aan een luxe smartcar van het type N Light M4 of een invalidenvoertuig. Deze laatste wordt niet alleen verkocht aan particulieren, maar bijvoorbeeld ook aan sociale werkplaatsen, waar veel mensen met een beperking werkzaam zijn. Ook niet onbelangrijk; alle modellen uit het assortiment van Green World Mobility kunnen op kenteken rijden.


Bij de keuze van deze modellen is Smits niet over één nacht ijs gegaan. 'Wij hebben uitgebreid vooronderzoek gedaan', vertelt Smits. 'Daarvoor hebben we 26 fabrieken bezocht in Azië. Uit deze regio komen de beste voertuigen en hiermee garandeer je een standaard kwaliteit. Al onze voertuigen zijn gecertificeerd. Daarbij hebben we ook gekeken naar kinderarbeid, want dat komt daar nog voor.'

De toekomst

Intussen staan de ontwikkelingen binnen het bedrijf niet stil. Het vijfkoppig team waaruit Green World Mobility bestaat is jong en gemotiveerd om zoveel mogelijk elektrische vernieuwingen door te voeren. Smits wil een model op de markt brengen met een hoger laadvermogen. 'We zien dat daar best vraag naar is. Bij het water geven van planten, of het stomen van onkruid, is een grote tank nodig en daarvoor moet het laadvermogen hoger liggen.' Ook de accuduur moet langer worden, vindt Smits. 'Hoewel de huidige batterijen al voldoen, willen we de actieradius blijven vergroten. Dat moet constant verbeterd worden vind ik.'
Smits ziet de toekomst zonnig in. De ingezette trend naar elektrische voertuigen is door de laatste ontwikkelingen in een stroomversnelling gekomen. 'Niet alleen de gestegen energieprijzen zorgen hiervoor, maar ook de oorlog in Oekraïne heeft hieraan bijgedragen. Mensen willen niet meer bijdragen aan een oorlog door fossiele brandstoffen te gebruiken. Dit heeft de markt wel een boost gegeven.' Daar komt bij dat de voertuigen nog steeds gesubsidieerd worden met de MIA/VAMIL (Milieu-investeringsaftrek) regeling.


Het gaat niet alleen om naamsbekendheid, Smits hoopt ook nieuwe dealers te kunnen vinden

De Selvo Tom Mirages

Partnerschap

Als je Smits vraagt waarom Green World Mobility partner is geworden van NWST zegt hij: 'Wij zijn een relatief nieuw bedrijf. De concurrentie heeft een grotere naamsbekendheid dan wij. Wij denken met onze samenwerking de Selvo en Green World Mobility op de kaart kunnen zetten.'
Het gaat Smits echter niet alleen om naamsbekendheid. Hij hoopt hiermee ook nieuwe dealers te kunnen vinden. 'Zeker in het segment tuin- en parkmachines zoeken we dealers die ons kunnen helpen met de afzet en technische ondersteuning van ons product. Het gaat dus ook om het uitbreiden en professionaliseren van ons netwerk.'


LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie


ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
De vier beloftes van NWST
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Abonneren
Adverteren
MEER
Whitepaper 'Alle hoveniers aan de laadpaal'
Groenversneller
Green Gala deelname
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
CONTENTFORMULIEREN
Nieuwe planten in Business
Groene Sector Vakbeurs 2025
Nationale Klimaat Expo 2025
Vakbeurs Sportaccommodaties
Vakblad De Hovenier: Projectenparade
Vakblad Stad + Groen: Groen, groener, groenst
Vakblad Boom in Business: Projectenparade
Vakblad Boomzorg: Spraakmakende boomprojecten
Vakblad Fieldmanager: Perfect Pitches in projectenparade
Vakblad Greenkeeper: gave projecten op de golfbaan
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER
CONTENTFORMULIEREN